Alla inlägg den 1 juli 2012

Av Lotta Holmberg - 1 juli 2012 14:28

Alla människor har drömmar…stora eller små….drömmar i en verklighet eller drömmar i en overklighet…..men nånstans så vill dessa drömmar vara en del av oss..en del av just dig….


Min dröm började för många år sedan…mina drömmar har varit alltifrån en på den tiden flickdröm om den stora kärleken *L*….till drömmar långt bortom en liten uns av att det skulle bli en verklighet…för mig….till i dag en dröm som gått i uppfyllelse….


Livet är för alla en berg och dalbana…men upplevs olika… olika höga backar…förtjusning….skräck…lycka…överväldigande….pirr i magen…mm…ja alla de där ingredienserna….livet består av…*L*

Tankarna går både många år tillbaka men också till en blick in i framtiden 


Vad är det som gör en människa till den hon/han är!?.....givetvis svarar många på den frågan att det är i första hand arv och miljö….men bara en liten del av det…resten är saker som på vägens gång stoppas i våra ryggsäckar…..erfarenheter…upplevelser…händelser….människor man möter..relationer av olika slag….sjukdomar…tragedier..ja allt vad livet egentligen är…..

Många vandrar dagar…år på samma stig med en vardag och med händelser som tillhör livets alla steg…underbart säger jag!!…..för det är ju så man vill att alla ska ha det

Men så finns det andra som  vandrar på massa olika stigar genom livet….som inte är lika lyckligt lottade som andra…som  av olika händelser..upplevelser….alltid lyckas ta stigen där återvändsgränden blir en vardag….man vänder tillbaka och hoppas att nästa stig ska leda dit man vill….dit bort där drömmen väntar….men som ändå visar sig att vara enbart en återvändsgränd återigen….


För mig så har stigarna varit många och olika återvändsgränder har tvingat mig att vända tillbaka…att börja om….men starten  från början har sett olika ut för varje gång jag börjat om…jag har vågat att kliva utanför mina egna trygga ramar…vågat möta obehag som tidigare aldrig varit aktuellt…handlat i situationer på helt olika sätt än tidigare…vågat släppa mina livlinor…VÅGAT..


Anledningen är vissa av dem människor jag mött på vägen…alla NI har gett mig saker som fyllt ut de tomma hål som jag behövt för att kunna gå vidare….:-)….TACK!....

Så idag så vandrar jag på olika stigar utan återvändsgränder….idag möter jag människor som går där jag gick….idag är jag en hjälpande hand J….så deras drömmar kan bli sanna …..precis som mina

 

 

 

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards