Direktlänk till inlägg 29 juni 2012

Relationer...

Av Lotta Holmberg - 29 juni 2012 08:43

Det finns så många olika sorters relationer runt omkring oss och alla är inte alltid av godo...vänskapsrelationer...partnerrelationer…a- rbetsrelaterade relationer…kompisrelationer och olika former av bekantskapsrelationer… 

Varje möte…oavsett om det är IRL eller URL med en annan person ger en ny möjlighet till en relation med den personen…önskar man en neutral relation eller en bättre relation med en person så är det en sak som är oerhört viktigt...RESPEKT!!!...finns inte respekten så finns det ingenting att bygga relationen med….. 

vi är alla så olika… har olika bakgrunder…olika bagage som sätter olika spår och ger oss olika sätt att hantera det vi gör just nu…lever livet... 

Möten kan i många fall gå spårlöst förbi och inte bli mer än just möten...andra möten blir relationer som kan leda till nånting...kamratskap… vänskap...partnerskap…ja till och med fiendeskap :) 

Ibland lägger vi in värderingar i möten och därefter även förväntningar…. 
i vissa fall kan det bli en ömsesidighet...men det kan lika gärna bli det motsatta och få motparten att backa undan….;-/ 

För mig är relationer spännande... även om jag på vägen skulle bli både sårad och arg och allt däremellan… 
För mig är det viktiga inte att vi är lika utan att det finns någon form av utbyte…att det ger mig något…att jag ger honom/henne något att ha en relation till…i vissa fall har jag valt bort…om jag inte kan respektera eller inte blir respekterad…i vissa fall har jag valts bort…kanske av samma orsak…inte vet jag! :) 

Oavsett vad så är jag övertygad om att relationer lär mig saker…både på gott och ont…så 
det är upp till mig själv att göra det bästa av relationerna jag har om jag vill bevara dom… avsett formen av relationen… 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lotta Holmberg - 1 juli 2012 14:28

Alla människor har drömmar…stora eller små….drömmar i en verklighet eller drömmar i en overklighet…..men nånstans så vill dessa drömmar vara en del av oss..en del av just dig…. Min dröm började för många år sedan&hell...

Av Lotta Holmberg - 30 juni 2012 11:29

Har du allt du nånsin drömt om men är ändå inte lycklig!???...vardagens alla måsten finns hos alla...jag måste bara ditt....o måste bara datt..... om livet bara känns bra på papperet...då måste man bli varse om myterna kan lura dig att inte känna dig...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<<
Juni 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards